henry-rousso-bush-school-fond

The Bush School, Texas

Mémorialisation de la violence : le Musée-mémorial du terrorisme

25 avril | 17h30 Texas // 26 avril | 00h30 France

Dans le contexte d'une décennie d'attentats terroristes islamistes, le gouvernement français a voulu en 2019 porter une plus grande attention aux victimes et commémorer ces événements tragiques. Henry Rousso, historien connu pour ses travaux sur la mémoire collective, a été nommé pour mener un projet de Musée-mémorial. Le futur musée sera un lieu de mémoire, d'apprentissage et de transmission. Il s'agit du premier musée abordant la question du terrorisme sous toutes ses formes, à l'échelle mondiale.

Cette conférence en anglais sera hybride. Pour y assister ou recevoir un lien zoom, inscrivez-vous.

Memorializing Violence: the French Museum and Memorial of Terrorism

April 25 | 5:30pm Texas // April 26 | 00:30 France

In the context of a decade of Islamist terrorist attacks, the French government decided in 2019 to pay greater attention to the victims and memorialize these tragic events. It appointed Henry Rousso, a historian known for his work on collective memory, to lead a project of a museum and a memorial. The future site will be a place of remembrance, learning, and transmission. It is the first museum addressing the question of terrorism in all its forms, at a global level.

This lecture will be hybrid. To attend or receive a zoom link register for this event.